menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

niedziela, 31 lipca 2016

Faszerowane bataty

Nigdy w życiu nie jadłam batatów, aż do tego właśnie dnia, kiedy postanowiłam je zrobić jako dodatek do grilla..Żebyśmy wszyscy spróbowali, bo u mnie w domu nie było zwyczaju i nie ma jedzenia słodkich ziemniaków, tzw. batatów. Zrobiłam je według przepisu : przepis
I szczerze powiem.. Dupy mi nie urwało :) Może to nie moje smaki, ponieważ nie chodzi o samo nadzienie, ale o smak tego wszystkiego razem. Inni się zajadali i stwierdzili, że jest okej, tylko są mdłe w smaku. Ale według mnie są niesmaczne. Moje kubki smakowe się przyzwyczaiły do zwykłych, normalnych ziemniaków, które goszczą na stołach w każdy dzień obiadu.. no prawie każdy. W każdym bądź razie, jeśli ich nie jedliście to musicie spróbować, choć niekoniecznie od razu pchać się w ten przepis..Tak jak w moim przypadku :)
Przekroiłam i tu takie moje małe zdziwienie.. --> kolor pomarańczowy

Składniki :

  • 2 duże bataty (słodkie ziemniaki)
  • 200 g sera typu kanapkowo-sałatkowego (np. feta)
  • 8-10 kawałków suszonych pomidorów z oliwy lub oleju
  • 2 duże garści rukoli lub świeżego szpinaku
  • 4-6 plastrów szynki parmeńskiej (można pominąć w wersji wege lub zamienić na starte pieczarki)
  • płatki chili (jeśli lubimy)
  • 1 mały kubeczek jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • duża garść liści kolendry
  • sól morska, świeżo mielony pieprz

 Sposób przygotowania :  

  1. Bataty dokładnie myjemy, wycieramy i przekrajamy wzdłuż na dwie części. Wkładamy do blaszki wyłożonej papierem, lekko solimy i pieczemy przez ok. 40 minut w 200°C. W tym czasie przygotowujemy farsz. Ser rozkruszamy. Dodajemy do niego drobno pokrojone pomidory suszone, porwaną na małe części szynkę parmeńską oraz posiekaną rukolę (lub szpinak). Przygotowujemy sos: jogurt blendujemy z wyciśniętym ząbkiem czosnku oraz liśćmi kolendry. Przyprawiamy szczyptą soli i pieprzu.
  2. Gdy bataty się upieką wydrążamy łyżką miąższ ze środka (zostawiając trochę na brzegach). Rozgniatamy go lekko widelcem. Dodajemy miąższ do farszu i mieszamy. Przyprawiamy płatkami chili, solą oraz pieprzem. Nakładamy do wydrążonych łódek z batatów. Wstawiamy z powrotem do piekarnika i zapiekamy ok. 15 minut. Po upieczeniu możemy udekorować rukolą lub bazylią. Podajemy z kolendrowo-czosnkowym jogurtem.





ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE

    Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170 
na koniec...
„Pokarm jest warunkiem życia ludzkiego, ilość i jakość pokarmu warunkuje jego przedłużenie”.
Andrzej Czesław Klimuszko
Miłego dnia życzy,
Angelika :) 

2 komentarze:

  1. Anonimowy10/14/2016

    Po prostu uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy12/15/2016

    Coś pięknego :) Aż by się chciało wyciągnąć ze zdjęcia i zjeść :)
    Pozdrawiam,
    Mateusz

    OdpowiedzUsuń