menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

niedziela, 6 marca 2016

Bułeczki jogurtowe


Pierwszy raz w życiu upiekłam bułki ! I jestem mega pozytywnie zaskoczona !
Wyszły idealne, właśnie takie jak sobie wymarzyłam. Myślałam, że nie wyrosną takie jak miały, ale jednak ku mojemu zdziwieniu wyszło całkiem inaczej. Są delikatnie jogurtowe i miękkie, aż rozpływają się w ustach, a ciepłe z masełkiem to idealne połączenie. :)
Na drugi dzień są bardziej miękkie i delikatnie puszyste. Moim zdaniem są idealne na kanapki dla dzieci, a dodatek płatków owsianych na górę to dobre połączenie smakowe.

Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).

Składniki :

  • 500 g mąki pszennej pełnoziarnistej ( dałam żytnią )
  • 500 g mąki pszennej zwykłej
  • 1 i 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 40 g drożdży
  • 50 g margaryny
  • 50 g płatków owsianych
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 szklanka mleka ( od razu zaznaczam, że ma być przegotowane - letniej temperatury )

Sposób przygotowania :

  1. Drożdże rozkrusz i rozpuść w letnim mleku. Odstaw w ciepłe miejsce na 5 minut. 
  2. Mąki wymieszaj z solą. Dodaj jogurt, roztopioną margarynę i drożdże z mlekiem. Wyrób gładkie ciasto. Przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na godzinę, aż do podwojenia objętości.
  3. Ciasto zagnieć, uformuj bułeczki. Posyp płatkami owsianymi ( aby się lepiej trzymały, posmaruj bułeczki białkiem jajka ) . Wstaw do zimnego piekarnika, i nastaw na temperaturę 200 stopni. Piecz około 35 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz