menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

wtorek, 2 sierpnia 2016

Likier czekoladowy

Z okazji...z jakiej to okazji?
A no tak. Z żadnej :) Po prostu tak o..zrobiłam likier czekoladowy. Pokochałam likiery odkąd zrobiłam swój pierwszy Świąteczny likier mandarynkowy !
Mieszanie smaków, różnych smaków, które nie kończą się tylko na owocach, ale także na czekoladzie, orzechach, herbatach i ziołach..Cudownie różne połączenia sprawią, że nie jeden wieczór będzie miło spędzony przy malutkim kieliszku z ulubionym smakiem. Oczywiście są to moje początki w tworzeniu takich napojów, ale jak to się mówi : Od czegoś trzeba zacząć :) 
Smak czekoladowy chodził za mną od bardzo dawna, ale nie mogłam znaleźć tego odpowiedniego dla mnie przepisu. I oto właśnie pojawił się na mojej drodze TU ! 
Nie dość, że zakochałam się w tej stronie to jeszcze zyskałam to co chciałam :)
 
 

Składniki:

  • 700 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 200 g gorzkiej czekolady (min. 70% kakao)
  • 100 ml spirytusu
  • 70 g cukru
  • kakao (opcjonalnie)

Sposób przygotowania :  

  1. Mleko zagotować z cukrem, dodać czekoladę i dokładnie wymieszać. Garnek zdjąć z palnika i pozostawić do całkowitego wystudzenia. Do zimnej mieszanki dodać spirytus i wymieszać. Całość przelać do butelek i spożywać. 
*aby uzyskać intensywny kolor czekolady należy zwiększyć ilość czekolady lub dodać kakao

 ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE

    Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170  
na koniec...
„Najpierw spojrzyj, z kim pijesz i jesz, a dopiero potem, co jesz i pijesz” Epikur

Miłego dnia życzy,
Angelika :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz