menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

sobota, 10 października 2015

Domowy syrop czekoladowy

Z racji tego, że jestem łasuchem jak ( myślę ) większość ludzi na tej planecie, postanowiłam zrobić coś, co osłodzi nawet najgorszy dzień naszego życia... a mianowicie chodzi mi o to co znajduje się w tytule dzisiejszego posta :)
Jest prosty w wykonaniu i zajmuje naprawdę mało czasu, przez co możemy cieszyć się szybkością i smakiem nieba na podniebieniu ..
Kiedy robimy go pierwszy raz warto zapoznać się z dokładnym przepisem i robić wszystko zgodnie z nim, aby syrop nie wyszedł zbyt rzadki, ponieważ straci to swój wygląd i charakter.
Z czasem możemy go urozmaicać i tworzyć swój własny czekoladowy świat :)

Składniki : 


  • 65 g kakao do wypieków ( nie rozpuszczalne )
  • 250 ml wody ( możemy użyć mniej wody, wtedy będzie jeszcze bardziej gęsty ! )
  • 300 g cukru
  • szczypta soli
  • 1/4 łyżeczki wanilii ( jeśli ktoś nie ma, można dać olejku waniliowego - smak inny niż z prawdziwą wanilią, ale zawsze mamy ten aromat )

Sposób wykonania :


  1. Wymieszaj w garnuszku kakao i wodę. Włącz gaz i podgrzewaj cały czas mieszając do rozpuszczenia się kakao.
  2. Dodaj cukier i mieszaj tak długo, aż cukier się rozpuści. Gotuj jeszcze 3 minuty na średnim/małym ogniu. Dodaj sól i wanilię. Zamieszaj.
  3. Odstaw do schłodzenia a następnie przelej do słoiczka, który chcesz na syrop wykorzystać. Zamknij i schowaj do lodówki. Taki syrop można przechowywać w lodówce przez kilka miesięcy.

* można go wykorzystać do :

  • mleka ( zamiennik kakao w proszku )
  • ciast ( jako polewa lub ozdoba lub wasze upodobania)
  • deserów
  • lodów
  • i wielu wielu innych ...  

ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE
Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170 
na koniec...
Bo zawżdy ci więcej jedzą,
którzy bliżej misy siedzą.
Mikołaj Rej
Miłego dnia życzy,
Angelika :)

2 komentarze:

  1. Anonimowy10/24/2015

    Witam,
    Mam do Pani pytanie. Zrobiłam dzisiaj według przepisu, ale wyszedł rzadki. Nie wiem czemu. Wstawiłam go do lodówki z nadzieją, że stężeje... :(( Pomocy, Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Aniu,
      To normalne. Mi również wyszedł rzadki, ale w lodówce gęstnieje. Najlepszy jest na 3-4 dzień, kiedy naprawdę jest gęsty i lekko się ciągnie na łyżce. Spokojnie proszę poczekać i uzbroić się w cierpliwość :)
      Pozdrawiam, Angelika

      Usuń