menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

sobota, 10 października 2015

Domowe masło orzechowe

Ostatnio złapałam bakcyla robienia domowych przetworów.
Stwierdziłam, że wyjdzie mnie taniej i przede wszystkim bardziej zdrowo, gdyż bez konserwantów i chemii utrwalającej w danych produktach :)
Dzisiaj poświęciłam czas na zrobienie masła orzechowego i domowego syropu czekoladowego ,który moim zdaniem wyszedł bardzo udany. Chyba dużo ludzi lubi masła orzechowe różnego rodzaju. Ja wybrałam to z orzechów ziemnych i stawiłam mu czoła.
Moja próba nie poszła na marne i okazała się bardzo trafna, ponieważ smakiem pod pasowałam każdemu z domowników. Zabieramy się do roboty...
A no i przede wszystkim potrzeba dużo cierpliwości :))

Składniki :


  • 2 szklanki orzeszków ziemnych ( mogą być z puszki, a także w całości obierane )
  • niecała łyżka oleju
  • sól do smaku
  • 1-2 łyżeczki miodu

Sposób przygotowania : 


  1. Kiedy kupimy fistaszki w całości nie łuskane, to musimy obrać tyle, aby wyszły nam dwie szklanki samych orzechów. Jeśli jednak korzystamy z orzeszków z puszki, to pamiętamy aby wybrać te niesolone, gdyż sami możemy wtedy kontrolować ilość soli.
  2. Orzeszki musimy podprażyć na patelni. Potem czekamy aż ostygną ( oczywiście można mielić gorące, ale stępimy noże w mikserze, i po co ? :) ). Następnie orzechy mielimy przez co najmniej 10 minut z dodatkiem miodu i oleju. 
  3. W czasie mielenia masa grudkowa, zamieni się po kilku minutach na gładką. Na końcu sprawdzamy czy masło trzeba dodatkowo dosolić. Masło zamykamy w słoiku i przechowujemy w lodówce* lub od razu zjadamy. 
* Jeśli nie zawiera żadnych innych dodatków i składa się z samych orzechów, to okres przydatności do spożycia jest taki sam jak przydatność orzechów opisana na ich opakowaniu. 

ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE
Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170 
na koniec...
Człowiek może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia, całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności. To najgorsza udręka, najcięższa tortura.
Paulo Coelho
Miłego dnia życzy,
Angelika :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz