menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

niedziela, 13 grudnia 2015

Babeczki czkoladowe z lukrem

Dobra, dzisiaj miałam ochotę zrobić babeczki... Ale powiem Wam, że nie wyszły mi takie jak chciałam. Miały wyjść takie , a w efekcie mojego dzieła wyszły takie :
Nie mówię, że nie jestem zadowolona, ale do czego zmierzam.. Zrobiłam w blaszce na muffiny, ale nie posłuchałam się i nie włożyłam papilotek. Czego pożałowałam po upieczeniu..
Ciasto przywarło do formy i nie dało się ich wyjąć. Na szczęście zostało mi ciasta i udało się upiec jeszcze 6 osobnych !
Na błędach ludzie się uczą, więc zapamiętam, że nie ważne jak dobre ciasto będzie MUSZĄ BYĆ PAPILOTKI !
Na lukier dam osobny przepis, bo może się przydać w każdej chwili. Choinki kupiłam u siebie w mieście na specjalnym stoisku. Nabyłam też płatki śniegu no i moje barwniki na pierniczki, które w końcu muszę zrobić ...
Zabieramy się za pieczenie ! :) 
 Przepis : moje wypieki
Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).


Składniki : 


  • 90 g gorzkiej czekolady (70% kakao), roztopionej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 115 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 i 1/4 szklanki cukru (dałam o połowę mniej)
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • pół szklanki gęstej kwaśnej śmietany
  • 1/4 szklanki wody

Sposób przygotowania : 


  1. Wszystkie składniki powinny być o temperaturze pokojowej.
  2. Do misy miksera włożyć masło, utrzeć je na puszystą masę, pod koniec ucierania dodając cukier, ucierać. Mąkę wymieszać z proszkiem, sodą i solą. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić.
  3. Do masy maślanej powoli wmiksowywać czekoladę. Dodawać jajka, po jednym, miksując po każdym dodaniu. Dodać wanilię i zmiksować. Dodać śmietanę, zmiksować. Dodać połowę wymieszanej ze spulchniaczami mąki, wymieszać. Dodać 1/4 szklanki wody, resztę mąki, zmiksować tylko do połączenia składników.
  4. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami (12 sztuk). Pomiędzy nie rozdzielić ciasto (w każdej papilotce ciasto nie powinno sięgać wyżej niż 3 mm licząc od góry papierka).
  5. Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 minut, do tzw. suchego patyczka (piekłam około 35 minut). Babeczki nie wyrastają mocno, powinny być w miarę płaskie. Wystudzić na kratce. Można również upiec je dzień wcześniej.

1 komentarz: