menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

niedziela, 15 listopada 2015

Rożki kukurydziane


Taka myślę nowość jak dla mnie. Postanowiłam je zrobić chociaż to co działo się w trakcie, to istna masakra. :) Dziwne wydawało mi się, to że pomimo dodania proporcji będących w przepisie ciasto wyszło za rzadkie, więc musiałam dodać o wiele wiele więcej mąki.. Ale smak był dobry, bananowy a z dodatkiem Domowego syropu czekoladowego  , ''niebo w gębie'' :)
Na spotkania rodzinne w sam raz, albo ze znajomymi. Na samotne wieczory lub po prostu jako zwykła przekąska w ciągu dnia.
Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).

Składniki :

  • 225 g mąki kukurydzianej
  • 225 g mąki pszennej szymanowskiej
  • 1 torebka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka zmielonego cynamonu
  • 70 g miodu
  • 1/2 szklanki mleka
  • 120 g stopionego masła
  • 3 jajka
  • 1 dojrzały banan

Sposób przygotowania :

  1. Mieszamy obie mąki, proszek do pieczenia i cynamon, wlewamy miód. Mleko mieszamy z jajkami i lekko roztrzepujemy widelcem i mieszamy z płynnym masłem, następnie dodajemy do mąki z miodem. Wyrabiamy ciasto aż stanie się gładkie.
  2. Obieramy banana i kroimy w drobną kostkę. Dodajemy do ciasta i jeszcze wyrabiamy. Stolnicę posypujemy mąką. Rozwałkowujemy ciasto na grubość 2mm i wycinamy z niego równoboczne trójkąty. Każdy rolujemy i wyginamy nadając mu kształt rożka.
  3. Rożki układamy na blasze wyłożonej papierem, pieczemy 25 minut w temperaturze 180 stopni.

3 komentarze: