menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

piątek, 26 lutego 2016

Sałatka z tuńczykiem


Z racji, że dzisiaj piątek i czas na jakąś odmianę w jedzeniu. Zrobiłam sałatkę z jajkiem i warzywami. Dodatkiem był ( mój ulubiony ) tuńczyk w sosie własnym. Jeśli ktoś nie lubi, może ominąć i zostawić, lub dodać coś, co akurat uzna za stosowne.
Moim zdaniem, to dobry zamiennik obiadu i można równie dobrze się najeść :) A przynajmniej dostarczymy do organizmu witamin i składników mineralnych. Więc same plusy !
Dodatkowo zrobiłam sos musztardowy ( bez miodu, ponieważ go nie miałam - zamiennikiem była łyżeczka cukru, ale okazało się, że to zupełnie nie to samo ! ).

Składniki :

  • pół główki sałaty lodowej
  • 2 pomidory
  • puszka fasolki czerwonej
  • puszka kukurydzy
  • 3-4 ogórki kiszone
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • jogurt naturalny
  • 2 łyżeczki musztardy 
  • 1-2 łyżeczki miodu ( lub 1 łyżeczka cukru )
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • natka pietruszki

 Sposób przygotowania :

  1. Wszystkie warzywa myjemy. Sałatę, pomidory, ogórki kroimy na drobne części. Do miski wrzucamy kukurydzę i fasolkę ( wcześniej odsączone z soków ). Jajka gotujemy na twardo i studzimy.
  2. W miseczce mieszamy jogurt naturalny z musztardą i przyprawami i miodem lub cukrem.
  3. Do sałatki wlewamy 2 łyżki oliwy z oliwek i 1-2 łyżki soku z cytryny, mieszamy wszystko razem. Nakładamy do miseczek i polewamy przygotowanym sosem. Na wierzchu układamy jajka pokrojone w ćwiartki.
  4. Posypujemy posiekaną natką pietruszki lub układamy ( wedle uznania ) !

ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE
Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170  

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz