menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

środa, 19 kwietnia 2017

Wiosenna sałatka z truskawkami i kaszą kuskus

Jak już wspomniałam we wcześniejszym poście, porobiłam sałatki na stół świąteczny.
Aby było inaczej i nie tak tradycyjnie jak każdego roku, dodałam parę urozmaiconych smaków i nowości nie tylko dla mnie, ale i dla mojego otoczenia.
Teraz czas na truskawki połączone z kuskusem oraz serem feta. Sos cytrynowy z domieszką pieprzu czarnego to istna bajka dla truskawek. Wzbogaca nie tylko smak ale również idealnie łączy się ze słodkością tych owoców.
Kiedyś usłyszałam o tym łączeniu i zostałam przy nim aż do dzisiaj, czego nie żałuję i polecam każdemu z osobna, aby wypróbować na własnym języku :)


Składniki :

  • 150 - 200 g kaszy kuskus
  • cukinia lub ogórek zielony
  • 1 cebula ( najlepiej czerwona ) 
  • szczypiorek
  • 6-8 truskawek
  • ser feta w kostkach
Sos :

  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1/4 łyżeczki pieprzu czarnego zmielonego lub przekręconego przez młynek, aby były grubsze ziarenka

Sposób przygotowania :

  1. Kuskus zalewamy gorącą wodą, tak aby wystawała 1cm poza kaszą. Odstawiamy pod przykryciem, aby wchłonął wodę.
    Cukinię lub ogórka kroimy w cienkie podłużne paski, najlepiej obieraczką. Szczypiorek drobno siekamy, a truskawki kroimy po długości w parę plasterków. Cebulę obieramy i kroimy w plastry, aby uzyskać krążki.
  2. Kiedy kasza będzie gotowa, mieszamy widelcem i przesypujemy na półmisek. Kładziemy cukinię lub ogórka oraz cebulowe krążki.
    Układamy kostki sera. Na samą górę dajemy truskawki i posypujemy szczypiorkiem.
  3. SOS : Olej mieszamy z sokiem cytrynowym oraz pieprzem. Polewamy całość.





ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE


    Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170 
 na koniec..
Życie jest jak gotowanie, niby ten sam przepis, a każdemu wychodzi co innego ~ życiowe

Miłego dnia życzy,
Angelika :)   

1 komentarz: