menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

wtorek, 5 stycznia 2016

Kompot z jabłek i cytrusów


Nadszedł ten czas tworzenia kompotów ! No i ja wybrałam z jabłek i cytrusów.. Dlaczego ? Bo uwielbiam kompot z jabłek. Stwierdziłam, że połączenie z orzeźwiającymi cytrusami sprawi, że to będzie coś wyjątkowego ! I tak się stało, najlepiej smakuje na gorąco, dzięki cynamonowi wspaniale rozgrzewa, co na zimowe wieczory, jakie nam towarzyszą jest najlepsze !
Mam nadzieję, że się skusicie i przygotujecie w domu taki sam i pochwalicie się co Wam wyszło.
Najlepszym dodatkiem ( według mnie ) jest cytryna dodana tuż po nalaniu do szklanki kompotu.
Nadaje jeszcze bardziej orzeźwionego smaku :)
Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).

Składniki :

  • 4 jabłka
  • 1 pomarańcza
  • 4 laski cynamonu
  • 1 gałka muszkatołowa
  • 1 łyżeczka goździków
  • 1/2 szklanki miodu
  • 2 litry wody

Sposób przygotowania :


  1. Jabłka razem ze skórką kroimy w kawałki i przekładamy do garnka. Dodajemy wcześniej wyszorowaną, pokrojoną w półplasterki pomarańczę. Do garnka wrzucamy cynamon, gałkę muszkatołową i goździki. Całość zalewamy wodą.
  2. Zagotowujemy na dużym ogniu, gdy kompot zacznie wrzeć zmniejszamy ogień, przykrywamy pokrywką i gotujemy jeszcze przez 2 godziny. Pod koniec gotowania dodajemy miód do smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz