menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

piątek, 19 lutego 2016

Ciasteczka z kawałkami czekolady


Od pewnego czasu chodzą za mną przepisy na słodkości, które zawierają w sobie kawałki czekolady. Dzisiaj zdecydowałam się zrobić ciasteczka :) Ile czasu mi zajęły? Dokładnie 10 minut przygotowania + 20 minut pieczenia ( Jedna blacha - 10 minut i druga blacha - 10 minut ).
Łącznie ciasteczek wyszło 33, z przepisu wynikało około 45, nie wiem jakim cudem. W każdym bądź razie jestem zadowolona i z tej liczby. Są przeurocze , a kawałki czekolady wprost nadają im odpowiedniego wyglądu ! :)
Bardzo dobre. Polecam poczekać po upieczeniu i nie jeść gorących, bo są za miękkie a poza tym będzie nas bolał brzuch. Po drugie lepsze są po odczekaniu paru minut, gdyż stają się twardsze i chrupiące.
A no i pozmieniałam przepis z jedną rzeczą.
oryginalny przepis.
Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).

Składniki :

  • 2 1/4 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 jajka
  • 200g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 200g gorzkiej czekolady ( ja dałam 70 g gorzkiej i 50 mlecznej - polecam tę wersję )

Sposób przygotowania :

  1. Masło utrzeć z cukrem. Następnie dodać jajka ucierać ok. 2 minut. Następnie dodać mąkę z sodą. Całość wymieszać. Czekoladę pokroić na małe kawałeczki. Wsypać do gotowego ciasta i dokładnie wymieszać.
  2. Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Z ciasta formować małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego i układać je w odstępach. Piec 10-12 minut. Upieczone ciastka wystudzić na kratce. Można je przechowywać kilka tygodni w szczelnie zamkniętym pojemniku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz