menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

czwartek, 11 lutego 2016

Czekoladowe muffinki z kawałkami czekolady


Otóż dzisiaj miałam wielką ochotę na muffinki, a że dawno ich nie robiłam, to czas najwyższy :)
Przepis trochę zmieniłam i zrobiłam po swojemu. Oryginalny znajduje się tu.
A mój właśnie Wam podam :)
Wyszły miękkie i delikatne, właśnie takie, jak chciałam. Osobiście nie lubię suchych ciast, bo tracą swój apetyczny smak. Przynajmniej dla mnie, ale do rzeczy..
Idealne do kawy, herbaty.. Na przyjęcie lub dla rodziny no i co najważniejsze, są bardzo dobrą przekąską jeśli nie chcemy sięgać po sklepowe słodycze !
Do dzieła ! :)
Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).

Składniki :

  • 3 średnie jajka ( żółtko oddzieliłam od białka )
  • 100 g jasnego brązowego cukru
  • 200 g mąki pszennej lub orkiszowej (jasnej lub razowej)
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 150 ml jogurtu greckiego
  • 50 ml mleka
  • 50 g masła, roztopionego i lekko przestudzonego
  • 2 łyżki mocnej kawy (zaparzonej) ( ja pominęłam, ponieważ nie lubię za bardzo aromatów kawowych w ciastach )
  • 100 g posiekanej czekolady ( użyłam gorzkiej )
  • Dodatkowo : śmietanka 30% + masa do tortów w proszku ( dodawana do ubijanej śmietanki )

Sposób przygotowania :

  1. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę.
  2. W naczyniu wymieszać składniki mokre: roztrzepane żółtka, jogurt grecki, mleko, masło, kawę. Dodać cukier i zamieszać rózgą kuchenną. 
  3. W drugim naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, proszek, sodę, kakao, przesiać.
  4. Zawartość naczyń połączyć razem*, zmiksować na gładką masę. Powoli dodawać ubitą pianę z białek, mieszając drewnianą łyżką, aż do połączenia piany z ciastem.
  5. Formę do 12 muffinek wyłożyć papilotkami. Ciasto nałożyć do 3/4 wysokości foremki.
  6. Piec w temperaturze 190ºC przez 10 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 170ºC i piec dodatkowe 10 minut lub do tzw. suchego patyczka.  Wyjąć, wystudzić na kratce.

    * Jeśli ciasto będzie dość rzadkiej konsystencji można dodać 1 - 2 łyżki mąki pszennej.
  7. Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania wsypać masę do tortów.
  8. Udekorować wystudzone babeczki, wedle uznania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz