menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

niedziela, 31 lipca 2016

Sernik na zimno z galaretkami

Z okazji imienin mojej mamy postanowiłam zrobić dwa ciasta. Jedno na zimno w formie sernika, a drugie w formie biszkopta z bitą śmietaną i owocami. Obydwa wyszły bardzo dobre i smakowały wszystkim, którzy byli obecni w tym dniu. Osobiście posmakował mi ten sernik. Był delikatny, a galaretka w środku stanowiła odpowiednie uzupełnienie jeśli chodzi o dodatek do ciasta. Na wierzchu ułożyłam winogrona oraz czerwone porzeczki.
Ogólnie oszalałam na punkcie owoców letnich w tym roku. Pojechałam na specjalne stoiska u mnie w mieście i nakupowałam malin, borówek, porzeczek czerwonych i jeżyn, a no i agrest !..I co za mną jeszcze chodzi? Poziomki.. Tak dawno ich nie jadłam, że z chęcią bym zjadła i poczuła ten delikatnie słodki smak :)

 Składniki :

  • 1 kg sera twarogowego na sernik w wiaderku
  • 80 g masła
  • 70 g cukru
  • 4 galaretki ( cytrynowa, wiśniowa, pomarańczowa, agrestowa ) - ( u mnie była jagodowa, kiwi,poziomkowa i cytrynowa)
  • 4-5 łyżek syropu cytrynowego ( dałam olejek cytrynowy do ciast )
  • jasne winogrona do dekoracji + ode mnie porzeczki :)

Sposób przygotowania :

  1. Przygotuj cztery miski. DO każdej z nich nalej po 200 ml wrzącej wody, a następnie wsyp po jednej galaretce i rozpuść je. Gdy trzy z nich - pomarańczowa, agrestowa i wiśniowa ( jakie użyjecie, byleby cytrynowa została ) - ostygną, wstaw je do lodówki, by dobrze stężały.
  2. Do garnka włóż masło i cukier. Utrzyj za pomocą miksera. Następnie dodaj ser oraz syrop ( olejek ) cytrynowy. Połącz wszystkie składniki.
  3. Do masy serowej dodaj tężejącą galaretkę cytrynową, cały czas miksując.
  4. Na dno tortownicy wylej 1/3 masy serowej, łyżką wykrawaj kawałeczki galaretek i dodawaj je do masy.
  5. Na galaretki wykładaj kolejną 1/3 masy serowej, nałóż pozostałą część galaretek i zalej resztą masy serowej.
  6. Ciasto włóż do lodówki na całą noc. Przed podaniem ozdób winogronami. ( ozdobiłam od razu po zrobieniu, nakryłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na całą noc ) .
 
 ZAKAZ KOPIOWANIA I ROZPOWSZECHNIANIA ZDJĘĆ BEZ MOJEJ ZGODY JEST ZABRONIONE

    Wszelkie prawa do zdjęć są moją własnością - kopiowanie całości lub jakiejkolwiek części oznacza naruszenie praw autorskich zgodnie z ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170 
 na koniec...
„Najważniejsze trzy słowa dla Polski, Polaków, naszej kultury, filozofii: wódka, wojna i kiełbasa są rodzaju żeńskiego”.
Robert Makłowicz
Miłego dnia życzy, 
Angelika :)


1 komentarz: