menu

Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj, by zostać na dłużej
Zostaw link do swojego bloga - na pewno do Ciebie zajrzę i poczytam Twoje wpisy
W komentarzu - wyraź szczerą opinię, a nie z przymusu, by tylko się zareklamować
Nie proś o obs/obs - nikt nikogo na siłę nie zatrzyma u siebie

piątek, 11 marca 2016

Bułki z otrębami i płatkami owsianymi


Wkręciłam się w robienie bułek i stwierdziłam, że czas wypróbować bułek z otrębami i płatkami owsianymi. Nie pożałowałam, bo okazały się równie pyszne co poprzednie. Zależy jaką wielkość bułek wybierzemy, bo mi akurat wyszło 15, ale mniejszych. Większych wyszłoby około 9. Można tworzyć dowolne kształty, ja wybrałam tradycyjny okrągły :)
Jeśli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, proszę o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres andzia.andzia15@gmail.com. Zdjęcie opublikuję w komentarzach i na moim Facebooku
(oczywiście podpiszę dzieło w Twoim wykonaniu).

Składniki :

  • 3 szklanki mąki pszennej razowej
  • 3 szklanki mąki pszennej zwykłej
  • 5 g drożdży instant
  • 300 ml mleka lub wody ( osobiście wybrałam mleko - bardziej pasuje mi do zarabiania ciasta )
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki otrąb żytnich
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżeczka maku
  • 150 g margaryny
  • 3 białka
  • 2 łyżki oleju
  • 2-3 łyżki letniej wody

Sposób przygotowania :

  1. Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z 1 łyżeczką cukru. Odstaw na 15 minut.
  2. Białka ubij. Mąki wymieszaj z resztą cukru, solą, otrębami, płatkami owsianymi i makiem. Wlej rozczyn i 140 g roztopionej margaryny. Wyrób ciasto. Dodaj białka i wyrób ciasto ponownie, aż zacznie odchodzić od dłoni. Przykryj i odstaw w ciepłe miejsce na 1 godzinę.
  3. Ciasto wyrób ponownie. podziel na 9 części i uformuj bułki. Ułóż na natłuszczonej pozostałą margaryną blasze ( osobiście daje na papier do pieczenia - bez smarowania już tłuszczem ). Odstaw w ciepłe miejsce na 15 minut do wyrośnięcia. 
  4. Bułki posmaruj wodą wymieszaną z olejem. Włóż do piekarnika rozgrzanego na 230 stopni. Piecz 10 minut. Zmniejsz temperaturę do 210 stopni. Piecz bułki jeszcze 10 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz